Höstförkylning

 
I dag jobbar jag till kl 16, tråkigt att jobba helg, men hellre dag än kväll åtminstonde :P Ledig i morgon med, bytte med en kollega så att jag kan gå på Franz Jäger i kväll. Hoppas det blir kul! Dock är jag inne i nån festsvacka nu, suget finns inte alls där på samma sätt som förut. Kanske lika bra egentligen, men vill ju gärna va sugen när jag ändå ska ut. Förfest hos Amanda, så d ser jag fram emot. Det var ett tag sen jag festade med henne och Anita nu so it´s about time :) 
 
 
Börjar äntligen bli kvitt min förkylning, har bara lite hosta kvar. Den har hållit i sig i 2 veckor och det är länge för att vara mig! Började med feber och en grotesk huvudvärk, kan inte minnas att jag någonsin haft så ont i knoppen tidigare. Feber under knappt 1 dygn. Sist men verkligen inte minst, hosta! Äcklig, slemmig, igentäppande hosta som har tvingat mig till missbruk av min astmaspray i dessa veckor. Haft sånt tryck över bröstet att jag fått svårt att sova om nätterna. Urg, skönt att den är nästintill borta nu då! Det enda positiva med att vara förkyld är att jag inte röker. Första veckan inget alls, denna vecka kanske 1/dagen och nu de sista dagarna successiv upptrappning (dum som jag är). Man borde egentligen se det som ett ypperligt tillfälle att lägga av helt, men i och med att man mår bättre ökar också suget... dumma cigaretter.
 
   

Gjort några tappra försök med receptfri hostmedicin från apoteket utan någon nämnvärd effekt.
 
I dag är det en riktigt kall och ruggig höstdag. Slapp som tur var att gå till jobbet i morse, fick skjuts. Men den korta biten till bilen var en kall plåga. Förstå sen när vintern kommer! Brrr... Inköp av en ny varm vinterjacka är prio 1 kan jag lova, även tjocka raggsockar och strumpbyxor. Tänker nämligen inte frysa i vinter, för egentligen, om man bortser från kylan så är vintern inte så tokig, bara för lång.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0