A late update 19/1 - 2013

Känner mig lite manad att skriva några rader, eftersom jag sitter i receptionen på akuten en lördagskväll och tråkar ihjäl. Märker redan nu att det kommer bli en lugn (= lång) kväll. Dö trist om du frågar mig! Men jag ska inte klaga allt för mycket, det verkar nämligen som att jag kommer få fast anställning här snart, och det är ju riktigt goda nyheter :D Känns skit bra! Har aldrig haft en fast anställning tidigare, bara behovs- och säsongsanställningar. Detta känns ju då något mer seriöst och tryggt. Aldrig mer arbetslös, det tillhörde det förgångna, inte framtiden! :)
 
Ute stiger minusgraderna till över -20 strecket! Sanslöst kallt! Gick till jobbet i morse och trodde att benen (trots byxor med leggins under) skulle stelna och förfrysa. Smärta kallar jag det! Fast jag älskar verkligen snön när den ligger och blänker i solen som den gjorde. Synd bara att man fokuserar så mycket på kylan att man inte hinner njuta så värst mycket av solskenet som faktiskt var framme tidigare i dag. Men det är ju trots allt så att vi närmar oss ljusare tider nu, kanske att man hinner med några solstrålar när man slutar jobbet vid 16 framöver. Har man tur så :P
 
Var på stan med Emma i går och hittade en ubersnygg vinter-/tidig vår-jacka på Cubus för endast 300 kr! Har egentligen jackor så det räcker nu, men var bara tvungen att ha den, och till det priset så vad det ju inte något att diskutera! Svart, ofcourse, med ett nästan skinn-liknande material, love it! Ett sånt material som inte blir smutsigt i första taget. Men nu blir det inte några fler jack-inköp denna vinter. Förhoppningsvis så är sommaren här snart, så då är det ju bara onödigt att lägga pengar på sånt! ;)
 
Nu har jag även tagit mig i kragen och varit på ett besök hos optikern. Och mycket riktigt så har min syn blivit ännu sämre sedan jag hade linser senast, typ 2005. Jag fick även reda på att jag har ett brytningsfel, vilket gör att bokstäver och siffror blir skuggade så att texten flyter ihop sig när jag ska försöka läsa. Detta förklarar ju då varför jag har så svårt att se vad jag skriver på jobbet, vilket har varit något av ett handikapp kan jag intyga! Ser även på tok för dåligt på långt håll, men allt detta kommer nu alltså att lösa sig! Skönt! Linserna hämtas ut på måndag.
 
Har riktiga cravings för att resa utomlands nu! Helst något varmt ställe. Tycker att jag är värd det nu efter allt slit på jobbet och strul med annat. Behöver en liten semester med bara softande! Jag och Diana snackade om att ta en weekend till London, vilket skulle vara skit kul! Dock har ingen av oss något lokalsinne och jag har endast varit där en gång tidigare, Diana ingen gång! Så det finns ju risk för att vi bara kommer vimsa runt och inte ha en aning om vart vi befinner oss, haha. Men ändå, något vi borde diskutera mer så att det blir av! Så värst mycket sol förväntar jag mig inte i England dock, men jag älskar London för övrigt, så lätt värt att åka dit igen :)
 
                              
 
Nytt år med nya möjligheter, det är så jag försöker se det! Bättre att hålla fokus på det som är positivt och får mig att må bra, än att vara depp och arg över sånt som inte är värt min tid. Word, till mig själv, haha.
 
 
                          
 
 
Puss och hej! <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0