Work & Afterwork xD

 
I dag är det lördag, men inte lördag som i ledig, utan snarare lördag som i att gå upp snor-tidigt och jobba till kl.16 för att sedan lägga sig tidigt för en ny arbetsdag i morgon igen (även den snor-tidig). Jag hatar verkligen mornar. Att vakna och gå upp när varje cell i kroppen skriker efter mer sömn, tortyr om du frågar mig. Hoppas innerligt att detta blir bättre med åldern, har ju hört att efter 30 där någonstans slår det om och man uppskattar tidiga mornar snarare än sena kvällar. Kan ju bara hålla tummarna för att det stämmer, med mina arbetstider så, och de lär ju knappast ändra sig inom någon snar framtid inte.  Dock är även min mor något av en tjuvsovare, och har ju passerat 30-sträcket för en herrans år sedan, så min teori kanske inte är så vattentät trots allt :(
 
På tal om jobb så var jag ute på en Afterwork med kollegorna i onsdags. Så sjukt lyckad kväll! xD Jobbade även den dagen till 16, åkte hem till mig och Diana honkade på för att fräsha upp oss lite. Blev upplockade av Jullan och åkte sedan till Enjoy. En ny restaurang/bar i Knäppingsborg. Jätte mysigt ställe verkligen, men om jag ska klaga på något så är det den höga ljudvolymen som blev av att stället ekade rätt rejält, blir väl så när det är högt i tak och det är mycket folk som pratar. Men interiören var annars super mysig och servicen gick inte att klaga på! Jag beställde en så kallad T-bone, vilket jag aldrig ätit förut. Namnet förklarade sig självt upptäckte jag efteråt, haha. Trodde att köttet skulle vara nöt och inte fläsk, så det var ju lite av en besvikelse, men annars var maten klockren! :D Rekommenderas starkt!
 
 
 
Det som gjorde kvällen så jävla grym var ju framförallt sällskapet såklart! Vilka underbara kollegor jag har! Jag vet att jag klagade innan på ljudvolymen, dock tror jag snarare att det var vi som var orsaken till den höga volymen efter några tequilashots! haha. Skrattade som aldrig förr, vilket Annelie lyckades få ett mindre smickrande bildbevis på :O Den ena efter den andra droppade av under kvällen, till sist var det jag, Julia, Diana och Sara kvar. Vi bestämde oss för att dra någon annanstans och dricka något mer (dock hade det räckt för min del på Enjoy :P). Så vi begav oss till Vinkällaren, som för övrigt inte heter Vinkällaren längre utan har blivit en "rockbar" vid namn jag inte minns. Där var det i princip dött förutom bartendern och 2-3 personer till. Men det gjorde inte så mycket, tequilan sprudlade och det gjorde också vi! haha. Kastade pil, snackade skit med de andra gästerna, som visade sig vara poliser, civila då såklart, och tur var väl kanske det, haha.
 
 
Fick skjuts hem av Isaac Ido (vars namn har roat oss något kolossalt denna kväll, internt sådär :P). Dagen efter mådde jag allt annat än bra, tequila och öl är inte den bästa blandningen för magen upptäckte jag. Kräktes sönder hela dagen och låg och åmade mig i soffan för att hitta en ställning som inte fick mig att vilja spy. Inget jag rekommenderar! Även dagen efter (alltså igår) var inte magen helt som den skulle och illamåendet satt kvar. Dock började tankarna gå mot magsjuka eftersom bakfylla inte håller i sig så här länge, iallafall inte i min värld? Eller så är jag helt enkelt inte helt haj på tequila. Trots den fruktansvärda dagen efter (och dagen efter det) så var det faktiskt värt det, så lyckad var kvällen med andra ord :D
  
 
I dag är ju trots allt lördag, så jobb i all ära, men i eftermiddag drar jag hem till mamma för lite tacosmys. Håller tummarna för att magen klarar det här nu bara! :O
 
Hejsvejs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0