Working 9 to 5... ehh nae, snarare 7.30 to 5


Nu kommer ett inlägg som jag endast skriver för att inte somna på jobbet. Klockan är alldeles för lite och jag är så sjukt trött. Har börjar sommarjobba på Cityhälsan centrum och i dag är min tredje dag. Trivs riktigt bra än så länge och kollegorna är jätte trevliga. Så anledningen till att jag nästan somnar är alltså inte för att jag inte tycker det är kul, utan snarare för att jag inte klarar att gå upp kl 5 på morgonen och må bra sen. Förstår mig inte på morgonpigga människor. Vill oxå vara en av dom.

Det är redan juli! Shit vad tiden går snabbt. Vill ju inte att sommaren ska ta slut. Har inte ens badat ute än! Frågan är om jag ens kommer göra det i år? Ska ju jobba typ hela tiden känns d som. Planen var ju först att chilla i sommar, ta det lugnt och ladda inför ett nytt läsår. Men sen när dom till och med ringer till mig och frågar om jag kan jobba så tackar man ju lixom inte nej. Behöver pengarna och praktiken. Kommer ju kännas bra sen att komma tillbaka till skolan och faktiskt minnas en del av vad vi läste det första året. :P

Jag kan känna ibland att det har blivit alldeles för mycket festande emellanåt. Så att vara uppbokad med jobb kan ju vara ett bra sätt att inte festa. Vägra gå till jobbet bakis. Så känner jag nu för tiden. Förr gjorde jag det, men nu pallar jag inte. Mår alltid så sjukt illa och vill bara kräkas hela dagen efter, så lika bra att skippa partajandet. Jag är en riktig periodare när det kommer till att festa, och den perioden jag är inne i nu har hållt i sig jävligt länge faktiskt :P haha. Men som sagt, nu står det jobb på schemat.

Except, på fredag. Munken in the park! xD Hoppas bara inte Emma ska åka till sin mormor då, så att hon inte kan hänga me. Amanda har jag iaf snackat me och hon är på :D Ska även höra med Majk. Tycker det bara är roligare om man är fler. Sitta i parken och dricka en bärs medans man lyssnar på bra livemusik. Riktig sommarkänsla :) Hoppas bara det inte är för mycket poliser ute som kräver att man häller ut drickat. Orka. Visst att jag kan förstå att man inte ska dricka sig dynkpackad på allmän plats. Men är det konsert och man knäcker en öl eller två borde det inte vara hela världen. Då kan dom väl se mellan fingrarna? :P Önsketänkande big time.
Fani och Julia ska troligtvis jobba sent den kvällen, så dom möter vi förhoppningsvis upp senare. Har egentligen inte bestämt vad vi ska göra, utgång? I just guess so. Nu ska jag motsäga mig själv, men jag ska jobba på lördag. Men jag börjar inte förens kl 12. Så då känns det lugnt. Sen ska jag inte dricka så mycket heller, ta det lite lugnt lixom. Så det borde ju inte vara något problem. Hälla i sig ett glas Bakis innan man lägger sig så är det lugna puckar.

Det gäller att det ska bli skit fint väder nu när jag jobbar. Hade precis rast, satt på trappen ute i solen och tog en cigg. Så skönt. Hoppas att det inte kommer regna på länge nu. Speciellt inte v 30. Då åker jag, mamma och Håkan till Norge i en vecka. Vi ska bo i Grethes stuga i Meråker som förra sommaren. Men jag kommer troligtvis slagga hemma hos dom så får Håkan och mamma stugan för sig själva. Aykut kommer inte hänga me i år heller. Riktigt tråkigt tycker jag, skulle verkligen vilja ha me honom. Men han ska spara sina semesterveckor så han kan åka till Turkiet, exakt när han ska åka (jag menar VI ska åka) vet jag inte än. Men troligtvis efter sommaren nångång. Förstår att han saknar sin familj nu, det har ju gått ca tre år sen han träffade dom senast. Jag skulle aldrig klara att vara borta från min familj så länge. Not a chance in hell! Så jag förstår honom ju... men önskar ändå att han hade kunnat hänga me. Kommer sakna honom, en hel vecka där jag kommer sova ensam om nätterna :(

Nu har jag lunch om 30 minuter. Förmiddagen har gått rätt så fort ändå och det gillar vi! Jag är fortfarande lika trött men har jag klarat mig så här långt utan att somna så ska jag klara mig tills jag kommer hem. Har värsta goda lunchen med mig i dag. Aykut tog me sig mat från jobbet i går som jag ska käka. Schnizel med stekt potatis, namnam :P Sen när jag kommer hem idag ska jag bane mig sova, skit samma om jag har hunnit piggna till tills dess så ska jag lägga mig under täcket och försöka åtminstonde. That´s a promise!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0