Light up, light up, as if you have a choice. Even if you cannot hear my voice, I´ll be right beside you dear. Louder, louder. And we run for our lives. I can hardly speak I understand why you can´t raise your voice to say.



Då har helgen passerat alldeles för snabbt, som vanligt. Men nu har jag bara en veckas jobb framför mig tills jag får gå på en lika lång semester :) Me like. Kommer bara sakna min älskling så sjukt mycket under dom dagarna jag kommer vara borta. Hatar att vara borta från honom, får sånna flashbacks då till tiden han bodde i Turkiet och jag här. Den ständiga saknad man kände och då den enda gången man såg honom var genom webbcamen.



I lördags åkte jag, Fani och Julia till Evelina i Brånnestad. Det ligger typ mellan Söderköping och Hageby. Ett jätte mysigt område, som en liten idyll. Väl där bjöds det på massa smarrig grillad mat och en supergod bål. Sällskapet går ju inte heller att klaga på <3 Hade d helt enkelt skit trevligt! Sen tog vi en taxi och åkte in till Puls. Där inne hade vi lika kul som alltid tills det ballade ur. Fani kom i en dispyt med en annan tjej, jag gick emellan och då kom supertöntidiotcpskadade vakten och tog tag i min arm skiiiit hårt och drog mig hela vägen ut från Puls. Jag höll på att ramla i trappan flera gånger men inte fan saktade han ner farten för det. Han hade hållt så hårt i mig att jag nu har blåmärken i form av ett handavtryck på armen. Hur fan kan man göra så? Inte frågade han vad som stod på, han bara antog att jag bråkade med dom, när jag egentligen försökte sära på dom. Sen hade han gått upp och dragit tag i Fani och slängt ut henne me. Jag har tänkt på att polisanmäla honom, snackade med en jätte trevlig polis utanför Puls som oxå tyckte att jag skulle göra det. Men frågan är om jag orkar, det kommer ju troligtvis ändå inte leda till något. Enda anledningen till att jag kanske borde orka är att idioten kanske fattar att bara för att man är full och befinner sig på en nattklubb så finner man sig inte i att bli behandlad på det där sättet. Bara för att han är vakt så ger det inte honom rätten till att använda våld mot någon som inte ens gör motstånd?! Det finns riktigt trevliga vakter på Puls me, men den jag råkade på är då inte en av dom!

Nu sitter jag på jobbet igen, slutar kl 5 idag. Nu har tydligen mina inlogg blivit fixat så nu ska jag kunna börja skriva på riktigt. Ska bli kul! Hoppas bara att läkarna dikterar bra så jag kan höra allt dom säger. Annars blir det bara jobbigt och frustrerande. Speciellt så här i början innan man blir så rutinerad så att man vet vad läkarna säger innan dom ens har hunnit säga det. Kanske låter konstigt, men vissa sekreterare som har jobbat i många år är verkligen så sjukt duktiga. Men som sagt, många år. Så man är ju verkligen inte där än :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0