Substantiv = Bil, Prefix = IN(förskaffa)

Sitter hemma och försöker få lite pluggande gjort. Håller på med prefix och 1:a deklinationen. Fattar nada va? Det är sån där Medicinsk terminologitjaffs. Tycker inte heller att det är något vidare roligt, men då jag har prov på tisdag kände jag att det var dax att börja titta på det nu. I vanliga fall börjar jag att plugga dagen innan provet, men det här var lite knepigt, så jag börjar lite tidigare än vanligt.

Ikväll blir det fest. Emmas lillsyrra, Matilda, har blivit myndig så nu ska d firas hemma hos Emma. Som förövrigt har flyttat till Hageby. Fortfarande nära mig, det var ett måste för att jag skulle tillåta flytten (jag kan ju iaf inbilla mig att jag hade något att säga till om, haha). Anita och hennes mate Madicken ska oxå hänga på, så dom kommer hit vid kl 7 så går vi tillsammans. Känns som att det kan bli kul ikväll. Kanske beror på att jag är sugen på öl! :P

Aykut och jag ska köpa bil är det bestämt. Aykut sökte om ett lån från Nordea, som han tillslut fick, så snart bär det av till Sthlm för ett stycke BMW. Personligen så tycker jag vi hade kunnat vänta med det, men Aykut  har tjatat om en bil så länge nu att det nog är lika bra att vi införskaffar oss en. Nu kommer han bli nöjd med att slippa pendla by bus till jobbet varje dag. Vilket jag kan förstå, speciellt med tanke på den syndiga tiden han måste vakna varje morgon, min gulleplutt <3

Jaha, klockan är redan halv 4. Jag ska nog slänga mig i soffan igen med mina små prefix...

Tjing!

Kommentarer
Postat av: majken

härligt med en uppdatering :-)

2011-02-10 @ 21:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0