Helgens bravader!

Tillbaka på jobbet efter 3 dagar ledighet. Helgen blev galet lyckad! xD På fredag jobbade jag till 16 och efter det skyndade jag mig till stan för att tillsammans med Diana leta efter något att ha på oss till kvällens bravader, nämligen AT-fest på Lagerqvist! Jag, Julia och Diana hade efter mycket övertalande från en viss AT-doktor bestämt oss för att gå på årets perukfestlighet. Dock utan peruker, hittade nämligen inga som var snygga och det var försent att beställa från internet. Men det gjorde inte så mycket i det stora hela. Satte oss först vid baren på Trädgårn´och drack lite. Det kom en hel massa folk, dock tror jag att vi var dom enda sekreterarna! haha. Men det gjorde verkligen ingenting. Det bjöds på god mat, lekar och en och annan pingisturnering. Julia såg ju såklart till att vinna en omgång! *stolt. Senare blev det dans för fulla muggar och då jag kom in igen efter att ha tagit en cigg på altanen såg jag Julia och Diana mitt på dansgolvet och yes sir, dom röjde! Minst sagt, underbart! Jag var ju inte sen med att honka på. Självklart blev det några pinsamheter under kvällen, blir lätt så med alkohol och arbetskollegor inblandade, haha. Men inget som är oöverkomligt! haha.
 
 
Festen tog ju dock inte slut där, efterfest hos en av läkarna, Elin. Tanken var först att vi skulle vidare till Hugo, men någonstans på vägen blev det ändrade planer och Julia ringde mig och Diana som satt i en taxi på väg till Hugo att festen blivit flyttad, haha (Julia hamnade inte i samma taxi som oss av någon anledning? Minns faktiskt inte). Väl där blev det en ganska städad efterfest. Lite buggdansande och hiphopsjungande hann vi ju såklart med, haha. Hade verkligen skit kul! Julia och Diana drog i förväg och jag blev kvar, som vanligt :P Tog en taxi från festen omkring 5 på morgonen. Tror att värdinnan uppskattade att folket lämnade hennes lägenhet då faktiskt! haha. Börjar inse att jobbfolket faktiskt vet hur man festar, många fördomar som man har samlat på sig under tiden på akuten sprack faktiskt under denna kväll, som sig bör kan man ju tycka :)
 
 
Jag var riktigt dålig på att ta kort under kvällen, tråkigt när man upptäcker det dagen efter. Men dessa två hittade jag på mobilen iaf. Bättre än inget! :P
 
Nästa dag var det ju då lördag vilket brukar innebära fest för min del, så varför bryta trenden kände jag sådär kl 6 på lördagskvällen och bestämde med Anita att jag skulle komma till henne kring 9. Satt och asgarvade hemma hos henne i köket, åt diverse saker som jag inte tänker ta upp här, haha. Emma och Amanda kom sedan en sväng och vi gick tillsammans till Hugo. Hade jätte kul, som vanligt, men kanske till och med lite extra roligt denna gång xD Svullade såklart även i oss en pizza efter studsandet på dansgolvet. Fyllekäk är garanterat den bästa maten, går inte att beskriva med ord hur GOTT DET ÄR! haha. Taxi hem och nanna kudden, har blivit mycket taxiresande den här helgen. Dyrt! Men värt. Förr gick jag alltid hem, hur sent det än var. Det har jag lagt av med.
 
 
Igår gick jag med mamma på stan och letade efter ett par skor, utan klack och lite mindre varma. Blev ett par svarta sneekers från Din Sko. Välbehövligt känner jag. Sommaren är ju verkligen inte här ännu, tittade ut genom fönstet precis och det regnar sönder ute. Blir dock glad när det regnar så här på våren, känns som att grönskan kommer slå ut så mycket snabbare då lixom, kanske önsketänkande, höhö. 
 
Under rundturen på stan igår fick jag något av en chock när jag såg alla tiggare som satt vid varenda ingång. Vart kommer dom ifrån? Vi har ju aldrig haft tiggare i stan förut, iaf inte i det här antalet. Mamma ville ju ge pengar direkt, medan jag var lite mer skeptisk. Har vi inte ett samhällssystem som ser till att invandrare/asylsökande har så de klarar sig? Så de slipper sitta och tigga på stan? Hoppas verkligen inte att det här blir något vanligt förekommande iaf, känner att det är lite kommunens ansvar att hjälpa människor. Jag vet ju att det finns många människor i Turkiet (och såklart på andra platser i världen) som tjänar ett riktigt bra levebröd på att tigga ihop pengar och som har det som en form av yrke. Det att sjunka lågt i mina ögon. Utnyttja folks godhet för att slippa göra rätt för sig. Tvi! Men med det säger jag inte att tiggarna på stan är som dessa, men man undrar ju...
 
Har även hunnit med en sväng till biografen med bästis Amanda. Såg Oblivion med Tom Cruise. Helt okej rulle! Blev så rädd att jag hoppade till och försökte skydda mig med armarna vid ett tillfälle! haha. Tog tag i Amandas arm och släppte inte. Dock lite töntiga "romantiska" scener emellanåt som bara blev för mycket. Men i det stora var den välgjord och bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0