En mycket bra dag.

Då var jag tillbaka på jobbet  igen efter 2 dagars sjukstuga. Kräktes under natten till tisdag och hade sjukt ont i magen, men det värsta var trots allt illamåendet som vägrade släppa. Fick inte sova på hela natten. Blev att jag låg och tittade på Aykut som låg brevid och försökte sova (dock svårt när jag låg och rörde mig hela tiden för att hitta en mindre obekväm ställning, utan resultat). Han måste ha känt sig iakttagen eftersom han tittade upp några gånger och märkte att jag stirrade på honom vilket resulterade i att han hoppade till av förskräckelse, haha. Stackars söt. Mindre lyckad natt för oss båda tror jag. Nada sömn för mig så jag insåg att jag inte skulle göra så mycket nytta på jobbet nästkommande morgon. Har legat i min säng i 2 dagar och glott på filmer på laptopen. Blev medlem i Netflix, jätte smidigt enligt mig. Nu får man även en gratismånad så gött att prova på o se om man gillart! Dock finns det inte så stort urval som jag först trodde att det skulle finnas, men gratis är alltid gott enligt mig :P
 
 
I dag har varit en sån där bra dag där det ena asgarvet avlöst det andra, kan mycket väl bero på trötthet som i regel resulterar i en väldigt dålig humor, men trots allt, en mycket bra dag xD Jag har verkligen insett att man har så stor kontroll själv över hur man ska må, det handlar om hur man tänker och ser på saker och ting. Dock är det inte alltid lätt att vakna på morgonen och se på livet ur en ljus synvinkel, men om man ger sig fan på att inte hitta fel i allt och alla så blir det så mycket enklare bara. Man ska helt enkelt inte bry sig så himla mycket över saker och ting, speciellt inte sådana saker som man inte kan påverka. Gör man det är det ju ganska givet att man kommer misslyckas. Endast jag är ansvarig för hur jag själv mår och endast jag kan påverka hur jag tänker, för det är ju faktiskt så, vi människor är ganska kontrollerade av våra tankar, dom styr oss kanske mer än vad vi vill medge.  Time to wake up and smell the coffee känner jag lite, och på toppen av det så är det faktiskt sommar snart... x)
 
 
Puss <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0