November!

Har inte skrivit på aslänge nu. Har inte haft nån lust helt enkelt. Nu sitter jag på akuten (receptionen) och har tid över, då det är relativt dött idag. Har inte suttit i receptionen på rätt länge nu, så jag känner mig lite ur gängorna. Speciellt när det är så lugnt, när det är stressig och mycket att göra kommer man rätt snabbt in i rutinerna igen, men när det är dagar som denna blir man bara seg och trött. Som tur är fick jag skriva mellan 12-16, så jag behövde inte sitta här heeela dagen. Nu slutar jag om 1 timme, då ska Aykut komma och hämta mig.

Har börjat gå till jobbet nu. Det är nånting fail med min cykel. Det har aldrig tidigare varit så här tungt att cykla på den som det är nu. PALLA. Känns som att jag ska svimma varje gång jag kommer fram till sjukhuset. Dyspné och yrsel, svartnar för ögonen i princip. Och jag VET, jag har dålig kondis, men eftersom det inte har varit så här tungt under hela sommaren så antar jag att det är cykeln fel. Skönare att gå helt enkelt, trots att det tar nästan en halvtimme. Tror iof att det är dax att pumpa in lite luft i däcken, PALLA igen ;P haha.

Idag har vi fått pengar! Whoohoo! Synd bara att jag jobbar kväll, då hinner man ju inte gå på stan. Men det tar vi igen imorgon :) Jag och Fani har bestämt att vi ska dra på stan. Har lust att köpa ett par nya skor, och något att ha på mig senare på kvällen. Paaaarteeeey ofcourse. Gumman är ledig hela helgen så vi ska se till att börja tidigt, inte stressa. Låååång förfest xD Det är lätt att tro att det är ganska internationellt att förfesta, men det är ju faktiskt inte så. Riktig svennegrej lixom.

Då jag vet att Majken läsen min blogg (typ den enda? haha) så skriver jag detta: Jobbar du i helgen eller ska vi kanske ses? Typ 2 månader sen nu riiight? :O

Ska bli riktigt skönt med helg nu. Men shit vad fort veckorna går. Nu har jag haft praktik på akuten i 5 veckor, 1½ vecka kvar! Känns lite sorgligt. Visst, jag har ju timanställning fortfarande, och jag har typ blivit garanterad ett sommarvikariat, men det kommer nog ändå kännas lite konstigt sista dagen.

Snart är det jul (på tal om att tiden går fort). Måste verkligen ha i åtanke att jag ska köpa julklappar för den här löningen! Så jag inte shoppar upp allt imorgon, så står jag där sen utan julklappar. Vem blir inte så poppis på julafton då? haha. Alltid lika svårt det där, man vill ju verkligen köpa saker som uppskattas. Ovärt att lägga pengar på saker som inte används sen. Men det är skit svårt att veta vad man ska köpa till släkten på pappas sida. Har inte en clue! :S

Nu slutar jag om 30 minuter, ska göra lite kassaavstämning och sånt roligt innan jag får sluta.

Tátá!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0