Stockholm :D

Helgen har varit så jävla grym :D Jag och Aykut satte oss i bilen i lördagsmorse och körde till Stockholm. Vi hade egentligen tänkt att dra på Grönalund, men helt ärligt så kände jag inte för det så värst mycket. Så vi drog på stan ist och shoppade :D Aldrig fel det heller ;) Aykut shoppade nog en del mer än vad jag gjorde, hittade inte så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Men ett par boots, en tunika och en bh fick följa med hem iaf :)

















Senare åkte vi och plockade upp Aykuts kompis Huseyin, käkade på en turkisk resturang, och sen åkte hem till Linda och Burtay. Vi bestämde oss för att dra och bowla på ett ställe inte alls långt ifrån där dom bor. Det gick skiiiit dåligt för mig, käglorna stod som fastklistrade :S Då blir det ju lixom mindre roligt tillslut! haha. Efter det misslyckade bowlandet (för min del då) åkte vi vidare till en uteservering på stan. Satt där o snackade skit o garvade åt fettobilder som Linda tagit med sin iphone, haha. Lättroade ;) Något annat som bidrog till asgarv (läses med finsk brytning):

Joppansökan!!

Till OK i Jukkasjärvi:

Tå ja såk i annons att ni sökte pensinmacksföreståndare. Dänkte ja, joppet är mitt!!
Ja har pra meriter sen titikare, nu räknar ja tom:
1) Folkskola klass 1, 2, 3, 4, 5, 6 å halva suan.
2) Joppet: Ja har inte joppat på pensinmack förut, men ja har dankat mikke met pilen.

NU JA UNDRA?
Lönen, met mina meriter grävs en hök lön, ganse 40’000 kr./mån.
Och sänstepil kräver ja, samma som sefen. Ja dror nämliken på jämlikhet.
Ja har kått många kurser, nu ja räkna tom:
1) Säljkurs halva veckan.
2) ABF-kurs, lär dig pela gitarr för nupörjare.
3) Konkurs. De va en konsti kurs.
4) Datautpilding.

Ja ser fram att få åka på mer kurser helst till Tammerfors, där är pra drag!
Hoppas no kan pestämma snappt, stämplingen tar snart slut.
Dveka ej, nästa vecka har ja säkert nutt jopp.

Vesamatti Taikon.
——————————————————————————–

En månad senare:

Till OK  i Jukkasjärvi:

Hej!
Nu ja pörja pli FÖRPANNAT. Dredje veckan å ingen anställningspevis.
Ganse tax å galla in fakket.

Sefen ska ganse passa sig, det finns lakkar även för en sef!
Nå ja ska inte drassla in mäj i nåkra långdrakare.

Ja sänker lönen 5.000:- och ja tar para en mersa 190.

Pästa hälsningen sefen frukan.

Vesamatti Taikon

(HAHAHA)
Jag och Aykut åkte hemåt runt 12 tiden. Vi fick dock stanna till när han blev så trött att han behövde ta en liten powernap. Dagen därpå åkte vi relativt tidigt till IKEA i Linköping och shoppade loss, det mesta till vårt sovrum. Så nu är det så fint så! Älskar IKEA! <3 Tyvärr så upptäckte vi att vi hade tagit fel byrå, så idag åkte vi tillbaka dit innan Aykut skulle börja jobba vid 4. Åkte hem, monterade ihop allt bråte, slängde oss in i bilen och gasade till Finspång. Så dagen har jag spenderat med Mariam och hennes underbara små döttrar <3 Ätit hennes mumsfilibabbagoda mat och färgat utväxten. About time kan jag lova! :S Visst, det är inte snyggt att va nyblonderad, verkligen inte! Men man får lixom stå ut, för man vet att det kommer bli snyggare efter ett tag :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0